Aanrijding

Plaats reactie
Dre Broeders
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-11-2012 22:39

Aanrijding

Bericht door Dre Broeders » 22-01-2014 02:52

Ik woon in de Dominicaanse Republiek en verhuur appartementen
Nu heb ik een appartement verhuurd aan een Finse vrouw
Ze kwam daarnet bij mij aan de deur.
Ze had achterop een motortaxi gezeten en deze kreeg een aanrijding met flink wat schade.
Zij heeft er dus in principe niks mee te maken, want het is een probleem tussen de bestuurder van de auto en de bestuurder van de motortaxi.
Nu is ze in de auto gestapt samen met een politieagent om in het ziekenhuis haar wonden te desinfekteren
Ik ben er nu van overtuigd, dat deze politieagent en de bestuurder van de auto haar gaan dwingen om de schade te betalen, waar ze part noch deel aan heeft
In dit land worden buitenlanders gewoon opgesloten, totdat ze betalen.
Voor mij was geen plaats meer in de auto, anders had ik mee kunnen rijden en haar behoeden voor dit onheil.
Ik heb er nu spijt van dat ik niet de beslissing heb genomen om te zeggen tegen de politeagent en de bestuurder dat ik haar zelf wel weg breng naar het ziekenhuis.
Ik was zogezegd overdonderd.
Vooral toeristen, die de Dominicaanse Republiek niet kennen komen in grote problemen bij zulk soort toestanden.
Zij trekken altijd aan het korte eind
Dit maakt me erg boos
Waarschijnlijk gaat de bestuurder de politieagent omkopen met een bepaald bedrag, om ervoor te zorgen dat zij de schade gaat betalen
Ik ben nu ook erg kwaad op mijzelf dat ik niet doortastend ben opgetreden en haar niet uit de auto getrokken heb en de politieagent en de bestuurder de waarheid te hebben gezegd. Nu sta ik machteloos
Voordat de auto wegreed heb ik deze vrouw op het hart gedrukt om geen cent te betalen
Ik ken nu na 20 jaar wonen hier tientallen van zulk soort gevallen, waar toeristen helemaal uitgekleed worden.
Ik heb eigenlijk het idee dat ik 24 uur per dag mijn gasten moet begeleiden om hun voor dergelijk onheil te behoeden
Deze voorbeelden zijn zeer zeker een zeer slechte reclame voor de ontwikkeling van het toerisme in dit land
Ik heb ook steeds het idee, dat toeristen totaal geen idee hebben in wat voor soort land ze op vakantie gaan.
En met wat voor soort praktijken men zich hier bezig houdt
Skypenaam drebroeders
http://www.guesthouseholland.com

Plaats reactie